درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : بهترین وبلاگ Ž
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
newnews
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM



مفیدستان:

حفظ آرامش در شرایط بحرانی

حفظ آرامش در شرایط بحرانی , به منظور حفظ آرامش در شرایط بحرانی، نفس عمیق بکشید و با مثبت‌اندیشی به حل مسئله بپردازید و از کمک گرفتن از دیگران ابایی نداشته باشید

چگونه خونسردی خود راحفظ کنیم

انسان برای ادامه زندگی و رشد، نیاز به پیدا کردن روش‌هایی برای کنار آمدن با فشار و ناملایمات روزمره دارد. مطالعات زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند حفظ آرامش در شرایط بحرانی، با بهره‌وری، رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. چند نمونه از روش‌های کنترل احساسات و حفظ آرامش را در اینجا ذکر می‌کنیم:

۱- در ذهنتان برنامه‌ای داشته باشید

معمولا ما نمی‌دانیم خارج از محل کار یا منزل چه اتفاقی قرار است رخ دهد و ما را تحت فشار روانی قرار دهد، اما گاهی می‌توانیم از پیش ایده‌هایی در این باره داشته باشیم. حتی داشتن یک فرمول ساده در ذهن، به راحت‌تر کنار آمدن با مسئله کمک می‌کند. مثلا تصور کنیم که اگر اتفاق X رخ داد من کار Y را انجام می‌دهم.

۲- بر روی یک کار تمرکز کنید

معمولا انجام چندین کار به طور همزمان، هر شخصی را دچار دستپاچگی و اضطراب می‌کند.
سعی کنید تا حد امکان بر روی یک کار تمرکز کرده و پس از اتمام آن به سراغ کار بعد بروید.
در زمان‌های بحرانی نیز برای کارها اولویت قرار دهید و آن‌ها را به ترتیب اهمیت انجام دهید.

۳- انعطاف‌پذیر باشید

فرقی نمی‌کند که چقدر در برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارهایتان دقت به خرج داده باشید.
گاهی اوقات اتفاقات بیرونی می‌توانند همه برنامه ریزی های شما را تحت‌الشعاع قرار بدهند
و باعث آزرده‌خاطری شما شوند. در این مواقع باید در مدت کوتاهی دوباره فکرتان را متمرکز کنید
و تنها کاری را که در آن شرایط حساس لازم است انجام دهید تا با مسئله جدید کنار بیایید.

حفظ آرامش در شرایط بحرانی

حفظ آرامش در شرایط بحرانی
۴- تا ۱۰ بشمارید

گاهی اوقات ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که تمرکز شما را بگیرد. ممکن است مسئله پیش رو کاملا بیرونی باشد و کاری از دست شما برنیاید اما شما موظف هستید به کار خود ادامه دهید. در این مواقع کمی دست از کار بکشید و شرایط جدید را با دقت مورد بررسی قرار بدهید. تا ۱۰ بشمارید و دوباره به کار بازگردید.

۵- نفس عمیق بکشید

انسان هرگاه دچار اضطراب می‌شود، تنفس او کوتاه و سریع می‌شود. این مسئله می‌تواند باعث کاهش خونرسانی به مغز و درنتیجه سرگیجه و ضعف شود. همچنین می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری فرد را تحت تأثیر قرار بدهد. در این زمان بهترین کار نفس عمیق کشیدن به ویژه از طریق بینی است. سعی کنید در هر بار دم، یک ثانیه نفستان را نگه دارید و سپس در بازدم آن را از راه دهان خارج کنید. تا زمانی که آرامش پیدا کنید به این کار ادامه بدهید.

۶- اغراق نکنید

معمولا در شرایط حساس و بحرانی ذهن انسان به صورت ناخوداگاه، بدترین اتفاق ممکن را پیش‌بینی می‌کند. برای مثال اگر صدای مهیبی از خارج از ساختمان بشنود، تصور می‌کند که تا ثانیه‌ای دیگر آوار بر روی سرش خراب می‌شود. این تصورات اغراق‌آمیز قدرت فکر کردن و تصمیم‌گیری به موقع را از فرد می‌گیرد. سعی کنید به جای ترسانیدن خود با تخیلات، سریع فکرتان را جمع کنید و به فکر راه حل باشید.

۷- به خودتان اعتماد کنید

گاهی ممکن است اتفاقاتی بیافتد که شما را از مسیر برنامه‌ریزی شده‌تان خارج کند. در این مواقع لازم نیست دچار استرس شوید که قادر به روبه‌رو شدن با مسئله نیستید. به خودتان و قدرت فکرتان اعتماد کنید. باور داشته باشید که حتی در لحظات بحرانی هم می‌توانید با کمی تفکر تصمیم عاقلانه‌ای بگیرید.

۸- مثبت بیاندیشید

به جای فکر کردن به اتفاقات بد و کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، به جنبه‌های مثبت بیاندیشید.
مثلا اینکه سالم هستید و می‌توانید فکر کنید تا راهی برای رویارویی با مشکل بیابید.
هرچه بیشتر تمرین مثبت‌اندیشی کنید، کمتر دچار اضطراب و استرس می‌شوید. حفظ آرامش در شرایط بحرانی

۹- کمک بخواهید

هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند در برابر تمام مشکلات پیروز شود.
به ویژه زمانی که فشار روانی بیشتری به شخص وارد می‌شود.
از اینکه از دیگران کمک بخواهید خجالت نکشید.
شما هم می‌توانید به آن‌ها کمک کنید.
بهتر است در مواقعی که دچار اضطراب و نگرانی می‌شوید تنها نباشید.

تیبان



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب روشهای حفظ خونسردی و آرامش در شرایط بحرانی در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :روشهای حفظ خونسردی و آرامش در شرایط بحرانی
http://mofidestan.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d8%ae%d9%88%d9%86%d8%b3%d8%b1%d8%af%db%8c-%d9%88-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%a8%d8%ad%d8%b1/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 17 مرداد 1396 02:12 ق.ظ
Valuable information. Fortunate me I discovered your web site accidentally,
and I am surprised why this twist of fate didn't took place earlier!
I bookmarked it.
یکشنبه 15 مرداد 1396 02:26 ب.ظ
Hi, i think that i saw you visited my weblog so i came to “return the favor”.I'm
attempting to find things to enhance my web site!I suppose its ok to
use a few of your ideas!!
شنبه 14 مرداد 1396 03:18 ق.ظ
Hi there Dear, are you really visiting this web site regularly, if so
afterward you will absolutely obtain nice experience.
شنبه 7 مرداد 1396 10:24 ب.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.
You definitely know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to
your weblog when you could be giving us something enlightening to read?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب